۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۲۱۴۲۶
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:

فلسفه موکب‌داری تشویق محبان حسین به زیارت است|در هر موکب یک روحانی باشد

فلسفه موکب‌داری تشویق محبان حسین به زیارت است|در هر موکب یک روحانی باشد
حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت حضور روحانی در مواکب، گفت: فلسفه موکب‌داری تشویق محبان حسین (ع) به زیارت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی خوزستانی مستقر در عراق در تالار فجر، با بیان اینکه تلاش ستاد اتخاذ تصمیم‌های دوسویه با موکب داران است، اظهار داشت: تلاش ما به شراکت مواکب در اتخاذ تصمیمات است، می‌خواهیم موکب داران پیشنهاد‌ها و راهکار‌های خود را ارائه کنند؛ چرا که در عمل میدان دار هستند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه دولت و ملت عراق میزبانان زوار اربعین حسینی هستند، خاطرنشان کرد: ما به عنوان کمک رسان در عراق حضور خواهیم داشت، مواکب عراقی با همه امکانات پای کار آمدند و مردمی و خودجوش به خدمت رسانی مشغول هستند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حرکت اربعین در ایران و عراق به صورت مردمی اداره می‌شود، عنوان داشت: فلسفه موکب‌داری تشویق محبان حسین (ع) به زیارت است، موکب داران مردم را برای زیارت تشویق کنند، اربعین نماد وحدت ایرانی‌ها و عراقی‌ها و تجلی اقتدار و عزت شیعه در دنیا و همچون چتری است که همه مسلمانان را زیر سایه اباعبدالله الحسین (ع) جمع می‌کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اربعین حرکتی بازدارنده در برابر دشمنان است، ادامه داد: موکب داران افزون بر رعایت توصیه‌های امنیتی و بهداشتی، خادمان فعال در مواکب را با شناخت قبلی تعیین کنند و از ثبت نام افرادی که ناشناخته هستند، خودداری نمایند تا اربعین خدشه دار نشود.

وی با بیان اینکه عده‌ای شیطان صفت به بهانه تأسیس موکب قصد صادرات کالا به کشور عراق را دارند، تصریح کرد: موکب داران به چنین افرادی مجال ندهند، مسیر ارسال کالا‌های تجاری مشخص شده و تاجران از آن طریق اجناس و کالا‌ها را صادر کنند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، توجه به نماز اول وقت و ادای آن به صورت جماعت و عدم تفاوت قائل شدن میان غذای ایران و عراقی را از موکب داران خواستار شد و گفت: بسیاری روابط مواکب ایرانی و عراقی را رصد می‌کنند؛ از این رو باید به همگان، یکدلی و یکدست بودن ایرانی‌ها و عراقی‌ها را ثابت کنیم.

حجت الاسلام موسوی عمل با تأکید بر ضرورت عمل فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تأمین امنیت مواکب از سوی موکب داران اظهار داشت: رعایت مسائل شرعی و نذورات مردمی مسأله دیگری است که موکب داران با آن در ارتباط هستند؛ از این رو نذورات مردمی در جایی که خواسته شده، استفاده شوند.

وی در پایان با بیان ضرورت حضور روحانی در موکب بیان داشت: در صورت امکان روحانی مسلط به زبان عربی در مواکب حضور داشته باشد و در این باره می‌توان از حوزه علمیه سفیران کمک گرفت./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات